FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Elementy Sztucznej inteligencji Zerówka !!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UZ Strona Główna :: Inżynieria Oprogramowania / Tablica ogłoszeń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pasquali




Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Z Dópy :)

PostWysłany: Nie 19:51, 01 Lut 2009    Temat postu:

DarekP napisał:
Upewnialem sie co do godziny mailowo, odpisal mi tak:

"Tak godz 12:00 rozpoczynamy spotkanie na 4 pietrze."

Czyli bedzie tak jak z rokiem poprzednim. Mowil im o egzaminie, a potem jak przyszlo co do czego to powiedzial ze mu sie nie chce robic. Znaczy powiedzial tak ale po krotkiej rozmowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thebestman




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:07, 01 Lut 2009    Temat postu:

potwierdzam, rok temu tez zapowiedział i przepisał oceny z laborek.

Ostatnio zmieniony przez thebestman dnia Nie 20:21, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eude




Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:22, 01 Lut 2009    Temat postu:

tylko, ze my jeszcze nie mamy ocen z laborek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
thebestman




Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:25, 01 Lut 2009    Temat postu:

hmm, to wszyscy 5.0 i do widzenia, nie widze problemu <lol>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czosnek




Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:22, 01 Lut 2009    Temat postu:

Sprobowalismy za pomoca google rozwiazac ten test ale cos nie bardzo poszlo, odpowiedzi pogrubione to te ktore nam sie wydaje ze sa poprawne. sprobojcie moze cos poprawic albo dodac odpowiedzi do pytan ktorych nie dalismy rady ruszyc



Test Turinga:
a) służy do ścisłej matematycznej oceny stopnia złożoności algorytmów sztucznej inteligencji
b) stosunkowo łatwo jest przejść pozytywnie dla współczesnych algorytmów sztucznej inteligencji
c) wykorzystuje algorytm maszyny Turinga w zadaniu testowania sztucznej inteligencji
d) wymaga co najmniej jednej osoby biorącej udział w teście

Technika sprawdzania w przód wykorzystywana jest:
a) w algorytmie w głąb do wyboru optymalnej ścieżki
b) w algorytmie typu CSP (ang. Constraint Satisfaction Problems) do wczesnego wykrywania problemów utykania w niekompletnych rozwiązaniach
c) w algorytmie drzew decyzyjnych do predykcji wartości wybranego atrybutu
d) w algorytmie CSP do wyboru zmiennych najbardziej uwikłanych w ograniczenia

Algorytmy „ślepego poszukiwania” rozwiązania:
a) to jedne z efektywniejszych podejść znanych w sztucznej inteligencji
b) wymagają implementacji wielu list jednokierunkowych w najprostszym podejściu
c) wykorzystują strukturę danych grafu w zadaniu poszukiwania rozwiązania
d) wykorzystują maksymalnie wiedzę o rozwiązywanym zagadnieniu w swojej implementacji

Które z poniższych stwierdzeń są prawdziwe dla algorytmów typu CSP (ang. Constraint Satisfaction Problems)
a) technika spójności łukowej pozwala odpowiednio wcześnie wykrywać problemy utykania algorytmu dla niekompletnych rozwiązań
b) technika spójności łukowej nie wprowadza dodatkowego nakładu obliczeniowego dla algorytmu poszukiwań rozwiązań
c) problemy CSP opisane grafem acyklicznym są trudniejsze do rozwiązywania
d) najmniej ograniczona zmienna jest przez algorytmy CSP brana pod uwagę jako pierwsza

Algorytm przeszukiwania wszerz dla skończonych przestrzeni stanów jest algorytmem
a) zawsze kompletnym
b) zawsze optymalnym
c) kompletnym ale tylko gdy przeszukiwaniu podlega drzewo
d) optymalnym ale tylko gdy eliminacji podczas przeglądania podlegają stany powtarzające się

Algorytmy dla problemów typu CSP (ang. Constraint Satisfaction Problems) wykorzystują
a) ogólne heurystyki zwiększające efektywność poszukiwań rozwiązań
b) specjalizowane dla konkretnego problemu heurystyki zwiększające efektywność poszukiwań rozwiązań
c) nie wykorzystują heurystyk ponieważ nie są to typowe algorytmy przeszukiwania grafów
d) heurystyki znane dla algorytmu A* , które można łatwo zaadaptować dla algorytmów typu CSP

Złożoność czasowa algorytmu alfa-beta w stosunku do algorytmu minimax jest:
a) zawsze 4-krotnie mniejsza
b) w idealnym przypadku 4-krotnie mniejsza
c) w idealnym przypadku 2-krotnie mniejsza
d) zawsze mniejsza ale szczegóły zależą od rozwiązywanego problemu i implementacji

Aby ocenić złożoność obliczeniową algorytmów sztucznej inteligencji należy:
a) zbadać jak rośnie zapotrzebowanie na pamięć RAM gdy wymiarowość problemu rośnie
b) znać szczegółowo problem, który będzie rozwiązywany
c) zbadać ich złożoność czasową
d) znać moc obliczeniowa komputerów, na których będą uruchamiane
e) wyznaczyć graf wszystkich możliwych stanów dla badanego problemu

Algorytm w głąb (z powracaniem) dla skończonej przestrzeni stanów jest algorytmem
a) optymalnym dla niektórych problemów
b) zawsze kompletnym
c) kompletnym ale tylko przy przeszukiwaniu drzew
d) optymalnym w sytuacji gdy eliminuje się z grafu stany powtarzające się
e) nieoptymalnym







Biorąc pod uwagę algorytmy typu CSP (ang. Constraint Satisfaction Problems), które z poniższych zdań jest fałszywe:
a) rozwiązanie problemu CSP jest kompletne jeśli wszystkie zdefiniowane ograniczenia są spełnione
b) rozwiązanie problemu CSP jest zgodne jeśli wszystkie zdefiniowane ograniczenia są spełnione
c) problem CSP jest definiowany przez zbiór zmiennych ich dziedzin oraz ograniczeń wiążących ze sobą zmienne
d) rozwiązaniem problemu CSP jest optymalny zestaw wartości dla zdefiniowanych zmiennych, dla których spełnione są wszystkie przyjęte ograniczenia

W implementacji algorytmu wszerz i w głab wykorzystuje się dwie listy open i closed. Bieżącą krawędź grafu podczas przeszukiwania przechowuje się na liście:
a) open
b) na żadnej z nich ponieważ pojęcie krawędzi występuje tylko w grafach dla algorytmów heurystycznych
c) open i closed z wykorzystaniem wskaźniki do węzłów rodziców
d) closed

Rozwiązaniem problemu w przypadku algorytmów przeszukiwania grafu jest:
a) węzeł przechowujący stan docelowy
b) znajduje się zawsze na liście open
c) cała zawartość listy closed przechowującej ścieżkę z rozwiązaniem
d) ścieżka w grafie pomiędzy węzłem startowym a węzłem docelowym

Które stwierdzanie odnośnie algorytmu wszerz i w głab jest prawdziwe:
a) złożoność pamięciowa algorytmu w głąb jest mniejsza niż algorytmu wszerz
b) złożoność pamięciowa algorytmu w głąb jest większa niż algorytmu wszerz
c) złożoność pamięciowa algorytmu w głąb przeważnie jest mniejsza niż algorytmu wszerz ale zawsze zależy to od rozwiązywanego problemu
d) złożoność czasowa obu podejść jest silnie uzależniona od mocy obliczeniowej komputera na którym algorytmy są uruchamiane
e) złożoność czasowa silnie zależy od złożoności pamięciowej obu algorytmów

Technikę drzew decyzyjnych można wykorzystać do zadania
a) klasyfikacji
b) selekcji istotnych atrybutów
c) przeszukiwania grafów acyklicznych
d) predykcji

Jaki jest maksymalny współczynnik rozwijania dla problemu 8-puzzli
a) 2
b) 3
c) 4
d) 8

Funkcja oceniająca dla algorytmu A* oszacowuje koszt ścieżki pomiędzy:
a) węzłem początkowy a docelowym po najkrótszej z możliwych dróg
b) węzłem bieżącym a węzłem docelowym
c) węzłem początkowym a docelowym po ścieżce biegnącej przez badany w danym momencie węzeł
d) węzłem początkowym a węzłem bieżącym

Funkcja heurystyczna dla algorytmu A* :
a) jest niezależna od rozwiązywanego problemu
b) jest bardzo ściśle związana z rozwiązywanym problemem
c) może być definiowana na różne sposoby dla tego samego problemu
d) jest tylko w bardzo niewielkim stopniu związana z rozwiązywanym zagadnieniem

Algorytm backtracking jest:
a) bardzo efektywnym algorytmem rozwiązywania problemów CSP (ang. Constraint Satisfaction Problems)
b) jest „ślepym algorytmem” poszukiwania rozwiązywania dla problemów CSP
c) jest algorytmem do znajdowania ścieżki powrotnej dla algorytmu A*
d) wykorzystuje heurystykę MRV (ang. minimum remaining values)dla efektywniejszego znajdowania rozwiązań problemów CSP

Dopuszczalna funkcja heurystyczna może:
a) zaniżać rzeczywisty koszt dotarcia do węzła docelowego
b) zawyżać rzeczywisty koszt dotarcia do węzła docelowego
c) podawać rzeczywistą wartości kosztu dotarcia do węzła docelowego
d) nie może zawyżać kosztu dotarcia do miejsca docelowego

Grupa: Imię: Nazwisko:


Główna idea algorytmu ID-3 do projektowania drzew decyzyjnych zakłada:
a) poszukiwanie struktury drzewa decyzyjnego z najmniejszą średnią entropią
b) poszukiwanie struktury drzewa decyzyjnego ze stosunkowo małą średnią entropią
c) poszukiwanie struktury drzewa decyzyjnego z maksymalną średnią entropią
d) poszukiwanie struktury drzewa decyzyjnego za pomocą algorytmu gradientowego minimalizacji średniej entropii

Algorytm A* jest :
a) kompletny i optymalny gdy jest stosowany do skończonych drzew
b) jest kompletny gdy stosowany jest do grafów z cyklami
c) nie jest ani kompletny ani optymalny gdy stosowany jest dla grafów z cyklami
d) jest optymalny gdy stosowany jest do grafów z cyklami
e) tylko w niektórych przypadkach optymalny gdy stosowany do drzew skończonych

Które z poniższych stwierdzeń jest fałszywe:
a) algorytm A* jest optymalnie efektywny
b) zaletą algorytmu A* jest małe zapotrzebowanie na pamięć
c) osłabienie założeń dotyczących problemu pozwala sformułować właściwą heurystykę
d) w trakcie poszukiwań rozwiązania można korzystać jednocześnie z wielu heurystyk
e) bardzo dokładne heurystyki mogą spowolnić procedurę poszukiwania rozwiązania

Podczas działania algorytmu minimax konieczne jest przechowywanie w pamięci RAM:
a) całego rozwiniętego drzewa
b) przy ruchu gracza max węzłów na poziomach max a przy ruchu gracza min węzłów na poziomach min
c) tylko krawędzi przetwarzanego drzewa
d) tylko aktualnie przetwarzanej ścieżki w drzewie

Czy istniej możliwość adaptacji algorytmu minimax dla gier niedeterministycznych:
a) tak, dzięki wprowadzeniu do drzewa dodatkowego etapu gry związanego z losowością problemu
b) nie, ponieważ minimax można stosować tylko do gier deterministycznych
c) tak, dzięki zastosowaniu odpowiedniej funkcji heurystycznej uwzględniającej losowość problemu
d) tak dzięki wykorzystaniu generatora liczb pseudolosowych pomiędzy etapem gracza min a etapem gracza max

Które z poniższych stwierdzeń są prawdziwe dla techniki drzew decyzyjnych
a) drzewa decyzyjne stosuje się przeważnie dla atrybutów ciągłych
b) projektowanie drzew decyzyjnych wymaga określenia atrybutu podlegającego predykcji
c) projektowanie drzew decyzyjnych wymaga danych uczących
d) drzewa decyzyjne stosuje się przeważnie dla problemów z atrybutami dyskretyzowanymi
e) projektowanie drzew decyzyjnych nie wymaga danych uczących ponieważ procedura bazuje wyłącznie na znajomości średniej entropii

Algorytmy z dziedziny problemów spełnialności więzów (ang. Constraint Satisfaction Problems) stosuje się przeważnie dla problemów:
a) ze zmiennymi dyskretnymi
b) ze zmiennymi ciągłymi
c) harmonogramowania
d) optymalizacji harmonogramów lub planów

Algorytmy stadne wykorzystywane są w grach komputerowych do
a) omijania przeszkód
b) obliczania optymalnej drogi pomiędzy dwoma punktami
c) do rozwiązania problemu dużej złożoności obliczeniowej związanej z implementacją sztucznej inteligencji dla bardzo wielu obiektów
d) implementacji różnych formacji poruszania się dla grupy obiektów


Ostatnio zmieniony przez Czosnek dnia Nie 21:25, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CoVert




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:09, 02 Lut 2009    Temat postu:

Co było na tescie??
Ponoc ludzie foty zrobili wrzuccie Smile


Ostatnio zmieniony przez CoVert dnia Pon 15:10, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vanord




Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z kosmosu

PostWysłany: Pon 17:27, 02 Lut 2009    Temat postu:

Pytania ogólnie były podobne, jak się poczytało jego wykłady to się bez problemu powinno zaliczyć Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan B.




Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:02, 03 Lut 2009    Temat postu:

Trzymajcie zdjęcia egzaminu z zaznaczonymi poprawnymi odpowiedziami

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UZ Strona Główna :: Inżynieria Oprogramowania / Tablica ogłoszeń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Informatyka UZ: Forum Informatyki na UZ     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin